Με ελάχιστες εξαιρέσεις, η Apple και η Samsung κατέχουν πάντα τις δύο πρώτες θέσεις στην παγκόσμια αγορά smartphone.
Σε κάθε περίπτωση, τα ποσοστά των δύο εταιρειών είναι πάντα μεγάλα και συνδυαστικά οι δύο τους κατέχουν τη μερίδα του λέοντος.
Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά της Counterpoint Research, φαίνεται ότι στην αγορά των smartphone δεν υπάρχουν άλλες εταιρείες, ή έστω η επιχείρηση του νοτιοκορεάτικου κολοσσού σε συνδυασμό με αυτήν του αμερικάνου γίγαντα δεν αφήνουν σχεδόν τίποτα για τον ανταγωνισμό.
Το πρώτο τρίμηνο του 2023, η Samsung είχε μερίδιο περίπου 22% της παγκόσμιας αγοράς με την Apple να ακολουθεί έχοντας μερίδιο 21%, ενώ τρίτη ήρθε η Xiaomi με 11%, αφήνοντας της OPPO και vivo να κλείσουν την πεντάδα με 10% και 7% μερίδιο, αντίστοιχα.
Αυτά τα ποσοστά φαίνονται συνηθισμένα και ας πούμε σχετικά λογικά ή αναμενόμενα. Ωστόσο, αν δούμε τα κέρδη της κάθε εταιρείας, εκεί περνάμε σε ένα δυστοπικό σενάριο που παίρνει σάρκα και οστά.
Σύμφωνα με την Counterpoint Research η Samsung με την Apple είχαν το πρώτο τρίμηνο του 2023 το 96% των συνολικών κερδών της παγκόσμιας αγοράς smartphone, με την αμερικάνικη εταιρεία να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο – πάνω από 80%.
Έτσι, οι Xiaomi, OPPO, vivo, και οι υπόλοιπες εταιρείες, καλούνται να μοιραστούν το υπόλοιπο 4% των κερδών.
Η μέση τιμή πώλησης για τη Samsung ήταν τα $340, 17% ετήσια αύξηση, ενώ η αντίστοιχη τιμή για την Apple δεν αναφέρθηκε από την Counterpoint Research. Βέβαια, τα πρόσφατα iPhone δεν μπορούν να δώσουν οποιαδήποτε μέση τιμή πώλησης κάτω από $800.
Βέβαια, ο ασφυκτικός έλεγχος των κερδών από τις Apple και Samsung δεν σταματά τις άλλες εταιρείες από το να λανσάρουν τιμολογήσεις που δεν ταιριάζουν καθόλου στο προφίλ με το οποίο συστήθηκαν στο κοινό. Για παράδειγμα, η Xiaomi πρόσφατα λάνσαρε το Xiaomi 13 Pro με τιμές γύρω στα 1.399 ευρώ, ενώ το 13 Ultra εκτοξεύει τον πήχη.
Ακόμα και τα mid-range Redmi Note 12 series φλερτάρουν με τα 500 ευρώ. Τέτοιες τιμές βοηθούν στην αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και απομακρύνουν τον καταναλωτή που θεωρούσε ότι μπορεί να στραφεί σε μία τέτοια εταιρεία για κάτι πιο VFM.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το μικρότερο iPhone SE τρίτης γενιάς κοστίζει 569 ευρώ και το iPhone 14 Pro ξεκινά από τα 1.249 ευρώ, ενώ το 14 Pro Max το βρίσκεις στα 1.399 ευρώ. Οι τιμές είναι αντίστοιχες στα Samsung Galaxy.
Φυσικά, η Xiaomi δεν είναι η μοναδική εταιρεία που αύξησε τιμές και ταυτόχρονα τη μέση τιμή πώλησης. Η OPPO και η vivo ακολουθούν τον ίδιο δρόμο, τι στιγμή που προσπαθούν να κάνουν άνοιγμα σε περισσότερες αγορές. Όλα αυτά δεν αποτελούν έκπληξη, καθώς το κόστος κατασκευής έχει αυξηθεί.
Όμως, η άλλες εταιρείες που ζητούν τα ίδια με τις Samsung και Apple δεν πλησιάζουν ούτε κατά διάνοια στο να προσφέρουν την υποστήριξη – λογισμικό και service – που παρέχουν αυτές οι δύο εταιρείες, ενώ δεν χρησιμοποιούν τόσο έντονο και ακριβό marketing. Θα δούμε πώς θα κινηθεί η αγορά το δεύτερο τρίμηνο του 2023 και ίσως τελικά οι καταναλωτές αλλάξουν συνήθειες και τα κέρδη κατανεμηθούν διαφορετικά.
Πηγή: techmaniacs.gr